Competențe sociale, civice și privind inovarea socială
Competenţe sociale
- Un stil de viaţă sănătos
- Relaţionare şi participare socială
- Coduri de conduită şi maniere general acceptate
- Egalitate de şanse
- Comunicare constructivă în diferite medii
- Toleranţă
- Empatie
- Gestionarea situaţiilor de stres
- Colaborare, asertivitate, integritate
Ai relaţii bune cu cei din jurul tău:
- Te integrezi mai uşor în diverse grupuri (ex. Echipe de muncă, grupuri de discuţii)
- Ajuţi şi eşti ajutat de către ceilalţi fără să fii judecat sau să judeci (scade nivelul de discriminare)
- Îi respecţi pe ceilalţi şi te simţi respectat (scapi de prejudecăţi)
- Te înţelegi mai bine şi comunici mai uşor cu oameni din diverse medii sociale
- Contribui la rezolvarea unor probleme cu care se confruntă comunitatea din care faci parte
- Îţi creşti performanţa în muncă
Inteligența socială:
- Abilitatea de a te înţelege bine cu alţii şi de a-i face să coopereze cu tine.
Comportament civic organizaţional
Comportament individual benevol, fără a fi direct sau explicit recompensat de sistemul de recompense formale, care, în ansamblu susţine funcţionarea eficientă a organizaţiei.
Fiind benevol, avem în vedere că acest comportament nu este o cerinţă expresă a prescripţiilor postului, cum ar fi condiţiile foarte specifice ale contractului angajatului cu organizaţia; acest comportament este mai degrabă o problemă de alegere personală şi de aceea nu se consideră, în general, că nemanifestarea lui poate fi pedepsită.
Beneficii ale angajatului care aplică CCO în organizaţie
- Încredere, respect şi apreciere din partea colegilor de muncă şi din partea şefilor
- Promovare şi perfecţionare
- Atât automotivare cât şi motivare prin sistem de bonusare
- Încredere în propriul sistem de valori
- Lărgirea cercului social
- Imagine personală
- Acces la tehnologie avansată
- Siguranţa locului de muncă