Competențe sociale, civice și privind inovarea socială

Competenţe sociale

  • Un stil de viaţă sănătos
  • Relaţionare şi participare socială
  • Coduri de conduită şi maniere general acceptate
  • Egalitate de şanse
  • Comunicare constructivă în diferite medii
  • Toleranţă
  • Empatie
  • Gestionarea situaţiilor de stres
  • Colaborare, asertivitate, integritate

Ai relaţii bune cu cei din jurul tău:

  • Te integrezi mai uşor în diverse grupuri (ex. Echipe de muncă, grupuri de discuţii)
  • Ajuţi şi eşti ajutat de către ceilalţi fără să fii judecat sau să judeci (scade nivelul de discriminare)
  • Îi respecţi pe ceilalţi şi te simţi respectat (scapi de prejudecăţi)
  • Te înţelegi mai bine şi comunici mai uşor cu oameni din diverse medii sociale
  • Contribui la rezolvarea unor probleme cu care se confruntă comunitatea din care faci parte
  • Îţi creşti performanţa în muncă

Inteligența socială:

  • Abilitatea de a te înţelege bine cu alţii şi de a-i face să coopereze cu tine.

Comportament civic organizaţional

Comportament individual benevol, fără a fi direct sau explicit recompensat de sistemul de recompense formale, care, în ansamblu susţine funcţionarea eficientă a organizaţiei.

Fiind benevol, avem în vedere că acest comportament nu este o cerinţă expresă a prescripţiilor postului, cum ar fi condiţiile foarte specifice ale contractului angajatului cu organizaţia; acest comportament este mai degrabă o problemă de alegere personală şi de aceea nu se consideră, în general, că nemanifestarea lui poate fi pedepsită.

Beneficii ale angajatului care aplică CCO în organizaţie

  1. Încredere, respect şi apreciere din partea colegilor de muncă şi din partea şefilor
  2. Promovare şi perfecţionare
  3. Atât automotivare cât şi motivare prin sistem de bonusare
  4. Încredere în propriul sistem de valori
  5. Lărgirea cercului social
  6. Imagine personală
  7. Acces la tehnologie avansată
  8. Siguranţa locului de muncă

Articole relevante